Co zrobić gdy nie jestem zadowolony z koloru zębów?

Każdy z nas marzy o hollywodzkim uśmiechu

Niestety, nie każdego z nas natura obdarowała śnieżnobiałymi zębami. Mamy jednak sposoby, aby sprostać takiemu wyzwaniu. Jednym z nich jest wybielanie zębów. W naszym gabinecie wybielamy zęby w dwojaki sposób:

• w gabinecie: efekt jest natychmiastowy, pacjent po 2 h seansie schodzi z fotela z śnieżnobiałym uśmiechem,
  • w domu: metodą nakładkową, efekt jest widoczny po ok. 10-14 dniach, ewentualnie nocy.

Preferowany przez nas sposób zabiegu to wybielanie domowe. Wolniejszy sposób wybielania pozwala na dłuższe utrzymanie efektów. Wymaga ono jednak cierpliwości ze strony pacjenta. Końcowy efekt wybielania nie utrzyma się niestety do końca życia. Zabieg ten należy powtarzać co jakiś czas. Zaletą wybielania nakładkowego jest fakt posiadania nakładki i konieczności dokupienia tylko środka wybielającego (co obniża koszty).

Na długotrwały efekt wybielenia ma także wpływ odpowiednia dieta. Należy unikać spożywania w dużych ilościach m.in coca-coli, czerwonego wina, czarnej kawy, mocnej herbaty, barszczu, nikotyny. Po lub w trakcie wybielania może pojawić się problem wrażliwości zębów, co jest normalną reakcją. W tej sytuacji należy stosować pasty dedykowane dla zębów wrażliwych. Wrażliwość powinna ustąpić po paru dniach. Przed przystąpieniem do zabiegu wybielania należy zgłosić się na konsultację lekarską.

Ważne jest odpowiednie przygotowanie jamy ustnej do zabiegu. Konieczne jest prawidłowe przygotowanie zębów poprzez usunięcie występującej próchnicy, zabezpieczenie lub wymianę nieszczelnych wypełnień. Przeważnie opracowane ubytki zabezpiecza się materiałem glasjonomerowym (materiałem tymczasowym), a z ostatecznym materiałem kompozytowym czeka się po zakończeniu zabiegu wybielania. Chodzi przede wszystkim o trudny do określenia ostateczny kolor zębów po wybieleniu.

Przeciwwskazania do wybielania

• obecność licznych i rozległych wypełnień (wybiela się tylko własna tkanka zęba – wypełnienie nie zmienia koloru podczas wybielania – wówczas konieczna jest wymiana wypełnień na nowe),
  • kobiety w ciąży lub karmiące,
  • osoby z dużą wrażliwością zębiny,
  • osoby uczulone na jakikolwiek składnik środka wybielającego,
  • osoby do 16 roku życia,
  • choroby dziąseł,
  • osoby z objawami choroby przyzębia,
  • osoby palące duże ilości papierosów.